Startuje najnowsza kampania edukacyjna na temat bioróżnorodności
"Tuż przed Światowym Dniem Chomika, który przypada 12 kwietnia, startuje najnowsza kampania edukacyjna Ministerstwa Klimatu i Środowiska na temat bioróżnorodności. Oparta jest o teledyski do piosenek dla dzieci i wiele innych elementów, które mają dawać wiedzę o różnorodności biologicznej i podkreślać potrzebę jej ochrony" - poinformowało w piątek Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Resort przekazał, że w ramach kampanii teledyski z choreografią łączone są z materiałami edukacyjnymi, np. komiksem i książką. Kampania skierowana jest przede wszystkim do dzieci w wieku 4 do 9 lat oraz ich opiekunów i nauczycieli. Ma inspirować odbiorców do wyjścia w teren i nauki w aktywny sposób. MKiŚ dodało, że kampania ma inspirować odbiorców do wyjścia w teren i nauki w aktywny sposób, dlatego zawiera bardzo dużo elementów kreatywnych.
Koordynator medialny edukacji ekologicznej i klimatycznej Ministerstwa Klimatu i Środowiska Paweł Marciniak, cytowany w komunikacie resortu, poinformował, że MKiŚ chce, aby jak najwięcej osób w Polsce zrozumiało, jak ważna jest ochrona bioróżnorodności i jak można jej pomagać.
Profesor Joanna Ziomek, z Wydziału Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu poinformowała z kolei, że chomik europejski ma dziś status krytycznie zagrożonego - zarówno na świecie jak i w Europie. Może wyginąć z obszaru euroazjatyckiego w ciągu kilkunastu lat. "Dlatego ważne jest podejmowanie działań ochrony czynnej, jak i edukacja na jego temat" - dodała. (PAP)
bpk/ mmu/
