Placówka gdyńskiego urzędu miasta od dziś w centrum handlowych
fot. nadesłane
Rejestracja pojazdu, zgłoszenie zameldowania czy Karta Mieszkańca pomiędzy zakupami a kawą? Od dziś jest to możliwe w gdyńskim Centrum Riviera, gdzie działalność rozpoczęło Centrum Obsługi Mieszkańca – placówka Urzędu Miasta Gdyni.
REKLAMA
Od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00-18:00 w Centrum Obsługi Mieszkańca na gdynian czeka aż 18 urzędowych stanowisk, w tym kasa i punkt informacyjny.
Gdynia, jako miasto innowacyjne i nowoczesne, od lat stawia na funkcjonalność, dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom między innymi tych osób, którym z uwagi na codzienne obowiązki trudno odwiedzić gdyński urząd w godzinach pracy. Centrum Obsługi Mieszkańca zlokalizowane jest w doskonale skomunikowanym, ogólnodostępnym punkcie i pozwoli załatwić kilka spraw w jednej przestrzeni i krótkim czasie – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Uruchomienie Centrum Obsługi Mieszkańca to kolejny krok w stronę usprawnienia komunikacji urzędu z gdynianami.
Oferujemy mieszkańcom nowoczesną, funkcjonalną przestrzeń, w której mogą załatwić dziesiątki urzędowych spraw bez konieczności odwiedzania budynku urzędu. Możemy tu obsługiwać miesięcznie ponad 10 tysięcy dodatkowych interesantów – zapowiada dyrektor Urzędu Miasta Gdyni oraz sekretarz miasta Rafał Klajnert. - Wybór Centrum Riviera jako lokalizacji Centrum Obsługi Mieszkańca uzasadnia m.in. fakt, że jest to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc w Gdyni.
Bliskość przystanków komunikacji miejskiej oraz SKM, a także duży parking i dostępność dla osób z niepełnosprawnościami stanowią niepodważalne atuty i pozwolą mieszkańcom na komfortowe dotarcie do urzędowych stanowisk.
Centrum Riviera od samego początku aktywnie włącza się w przedsięwzięcia organizowane przez Gdynię oraz różnego rodzaju miejskie i lokalne instytucje. Zdajemy sobie sprawę, jak istotną sprawą jest bycie członkiem lokalnej społeczności i działanie na jej rzecz. Jesteśmy dumni z tego, iż mogliśmy zaangażować się w tak istotne dla Gdyni i regionu wydarzenia, jak np. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, czy też przyczynić się do: odnowienia oddziału Szpitala Miejskiego w Gdyni, sadzenia lasów na Kaszubach czy wsparcia dla lokalnych hospicjów, domów dziecka i schroniska dla zwierząt – przyznaje dyrektor Centrum Riviera, Anna Krakowska. – Cieszy nas, że od dziś współpraca z Urzędem Miasta Gdyni jeszcze się poszerza i że osoby odwiedzające Centrum Riviera w dogodnych dla siebie godzinach, również w soboty, będą mogły załatwić szereg urzędowych spraw – dodaje.
Centrum Obsługi Mieszkańca (COM) rozpoczęło działalność w czwartek 2 września, punktualnie o godzinie 10:00. COM zajmuje powierzchnię 400 metrów kwadratowych i zlokalizowane jest na 1. piętrze Centrum Riviera (ul. Kazimierza Górskiego 2).
Wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można umawiać telefonicznie, pod numerem infolinii 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00), lub online pod adresem rezerwacje.um.gdynia.pl.
W systemie rezerwacji należy wskazać, jaką sprawę zamierzamy załatwić i wybrać lokalizację, w której zamierzamy to zrobić: Urząd Miasta Gdyni lub Centrum Obsługi Mieszkańca (jeśli dana sprawa znajduje się na liście świadczonych w nim usług). Później pozostaje już tylko wybrać z kalendarza dzień i godzinę wizyty.
Po wcześniejszym umówieniu wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można załatwić następujące sprawy:
EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):
DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):
PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):
Bez konieczności wcześniejszego umówienia dostępne są:
MOBILNY PUNKT SPISOWY [do 30.09] (stanowisko 1)
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 12-14):
PUNKT INFORMACYJNY:
KASA
W punkcie informacyjnym mieszkańcy będą mogli „od ręki” uzyskać wskazówki i pomoc przy załatwieniu spraw urzędowych. Punkt informacyjny będzie również służył pomocą przy założeniu Karty Mieszkańca czy Profilu Zaufanego, który pozwala na prowadzenie korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny.
Stawiamy na elastyczność, a więc w miarę zapotrzebowania będziemy dostosowywać stanowiska do bieżącej sytuacji i oczekiwań mieszkańców. Dobrym przykładem jest stanowisko numer 1, które do 30 września funkcjonować będzie jako Mobilny Punkt Spisowy, a już od 1 października jako stanowisko dotyczące programu Czyste Powietrze oraz Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. W późniejszym terminie możemy przekwalifikować to stanowisko na punkt związany np. z Budżetem Obywatelskim itd. - wyjaśnia dyrektor Rafał Klajnert.
Punkty Obsługi Mieszkańców na terenie centrów handlowych funkcjonują w niektórych polskich miastach (np. w Krakowie, Rzeszowie czy Olsztynie), jednak żadne nie może pochwalić się działaniem na tak dużą skalę, jak w przypadku gdyńskiego Centrum Obsługi Mieszkańca. 18 stanowisk czynnych przez sześć dni w tygodniu oznacza dla gdynian pulę tysięcy dodatkowych terminów urzędowych wizyt w ciągu miesiąca.
https://www.gdynia.pl/co-nowego,2774/urzad-w-centrum-ruszylo-centrum-obslugi-mieszkanca,559452
Gdynia, jako miasto innowacyjne i nowoczesne, od lat stawia na funkcjonalność, dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom między innymi tych osób, którym z uwagi na codzienne obowiązki trudno odwiedzić gdyński urząd w godzinach pracy. Centrum Obsługi Mieszkańca zlokalizowane jest w doskonale skomunikowanym, ogólnodostępnym punkcie i pozwoli załatwić kilka spraw w jednej przestrzeni i krótkim czasie – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Uruchomienie Centrum Obsługi Mieszkańca to kolejny krok w stronę usprawnienia komunikacji urzędu z gdynianami.
Oferujemy mieszkańcom nowoczesną, funkcjonalną przestrzeń, w której mogą załatwić dziesiątki urzędowych spraw bez konieczności odwiedzania budynku urzędu. Możemy tu obsługiwać miesięcznie ponad 10 tysięcy dodatkowych interesantów – zapowiada dyrektor Urzędu Miasta Gdyni oraz sekretarz miasta Rafał Klajnert. - Wybór Centrum Riviera jako lokalizacji Centrum Obsługi Mieszkańca uzasadnia m.in. fakt, że jest to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc w Gdyni.
Bliskość przystanków komunikacji miejskiej oraz SKM, a także duży parking i dostępność dla osób z niepełnosprawnościami stanowią niepodważalne atuty i pozwolą mieszkańcom na komfortowe dotarcie do urzędowych stanowisk.
Centrum Riviera od samego początku aktywnie włącza się w przedsięwzięcia organizowane przez Gdynię oraz różnego rodzaju miejskie i lokalne instytucje. Zdajemy sobie sprawę, jak istotną sprawą jest bycie członkiem lokalnej społeczności i działanie na jej rzecz. Jesteśmy dumni z tego, iż mogliśmy zaangażować się w tak istotne dla Gdyni i regionu wydarzenia, jak np. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, czy też przyczynić się do: odnowienia oddziału Szpitala Miejskiego w Gdyni, sadzenia lasów na Kaszubach czy wsparcia dla lokalnych hospicjów, domów dziecka i schroniska dla zwierząt – przyznaje dyrektor Centrum Riviera, Anna Krakowska. – Cieszy nas, że od dziś współpraca z Urzędem Miasta Gdyni jeszcze się poszerza i że osoby odwiedzające Centrum Riviera w dogodnych dla siebie godzinach, również w soboty, będą mogły załatwić szereg urzędowych spraw – dodaje.
Centrum Obsługi Mieszkańca (COM) rozpoczęło działalność w czwartek 2 września, punktualnie o godzinie 10:00. COM zajmuje powierzchnię 400 metrów kwadratowych i zlokalizowane jest na 1. piętrze Centrum Riviera (ul. Kazimierza Górskiego 2).
Wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można umawiać telefonicznie, pod numerem infolinii 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00), lub online pod adresem rezerwacje.um.gdynia.pl.
W systemie rezerwacji należy wskazać, jaką sprawę zamierzamy załatwić i wybrać lokalizację, w której zamierzamy to zrobić: Urząd Miasta Gdyni lub Centrum Obsługi Mieszkańca (jeśli dana sprawa znajduje się na liście świadczonych w nim usług). Później pozostaje już tylko wybrać z kalendarza dzień i godzinę wizyty.
Po wcześniejszym umówieniu wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można załatwić następujące sprawy:
EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):
- zgłoszenie zameldowania/wymeldowania,
- nadanie numeru PESEL,
- wydawanie zaświadczeń,
- potwierdzanie profilu zaufanego (stanowisko 3).
DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego.
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):
- rejestracja i przerejestrowanie pojazdów,
- wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
- wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.
PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):
- wydanie PKK po raz pierwszy,
- wniosek o zmianę danych w prawie jazdy,
- wniosek o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski.
Bez konieczności wcześniejszego umówienia dostępne są:
MOBILNY PUNKT SPISOWY [do 30.09] (stanowisko 1)
- możliwość realizacji obowiązku spisowego poprzez wypełnienie formularza internetowego i z pomocą pracownika Wydziału Organizacyjnego (członka Gminnego Biura Spisowego).
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 12-14):
- rejestracja nowych pojazdów,
- wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
- wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.
PUNKT INFORMACYJNY:
- m.in. zakładanie i odbieranie Karty Mieszkańca.
KASA
W punkcie informacyjnym mieszkańcy będą mogli „od ręki” uzyskać wskazówki i pomoc przy załatwieniu spraw urzędowych. Punkt informacyjny będzie również służył pomocą przy założeniu Karty Mieszkańca czy Profilu Zaufanego, który pozwala na prowadzenie korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny.
Stawiamy na elastyczność, a więc w miarę zapotrzebowania będziemy dostosowywać stanowiska do bieżącej sytuacji i oczekiwań mieszkańców. Dobrym przykładem jest stanowisko numer 1, które do 30 września funkcjonować będzie jako Mobilny Punkt Spisowy, a już od 1 października jako stanowisko dotyczące programu Czyste Powietrze oraz Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. W późniejszym terminie możemy przekwalifikować to stanowisko na punkt związany np. z Budżetem Obywatelskim itd. - wyjaśnia dyrektor Rafał Klajnert.
Punkty Obsługi Mieszkańców na terenie centrów handlowych funkcjonują w niektórych polskich miastach (np. w Krakowie, Rzeszowie czy Olsztynie), jednak żadne nie może pochwalić się działaniem na tak dużą skalę, jak w przypadku gdyńskiego Centrum Obsługi Mieszkańca. 18 stanowisk czynnych przez sześć dni w tygodniu oznacza dla gdynian pulę tysięcy dodatkowych terminów urzędowych wizyt w ciągu miesiąca.
https://www.gdynia.pl/co-nowego,2774/urzad-w-centrum-ruszylo-centrum-obslugi-mieszkanca,559452
PRZECZYTAJ JESZCZE