Pomorskie/ Ruszyła budowa wiaduktu w ciągu ul. Puckiej w Gdyni
"W ramach inwestycji powstaje wiadukt drogowy na ul. Puckiej o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra, który ma prowadzić nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej" - mówił, cytowany w komunikacie wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Wyjaśnił, że po zakończeniu prac powstaną dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. "Wiadukt zostanie zabezpieczony barierami ochronnymi i oświetlony" - zapewnił.
Jak podali gdyńscy urzędnicy, roboty budowlane przewidują całkowitą likwidację przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę i dostosowanie sieci istniejących i zaprojektowanych dróg w ramach zadania "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".
Ponadto przewidziana jest budowa obiektów inżynierskich na ul. Puckiej, przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.
"Obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu. I tak się stało. Spółka PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto zaś finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, murki oporowe" - podkreślili w komunikacie gdyńscy urzędnicy.
Podali również, że z budżetu miasta będą wypłacone odszkodowania dla właścicieli tych nieruchomości, które będą musiały zostać wyburzone. Koszty nadzoru inwestorskiego poniosą w równej części koleje i miasto.
Za zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu jest odpowiedzialna firma Strabag, która wygrała w rozstrzygniętym wcześniej przetargu. Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
W związku z budową wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port w ciągu ulicy Puckiej w Gdyni wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w okolicy przejazdu kolejowego. W ramach pierwszego etapu prace są realizowane przy miejscowym zawężeniu chodnika i jezdni w rejonie prowadzonych prac.(PAP)
autor: Piotr Mirowicz
pm/ jann/
